Így keresnek pénzt a szoftver- és IT cégek

Washington, 2020. november 9. Mindig is érdekelte, hogyan keresnek pénzt azok az informatikusok, akik nem számítógépszerelők? Ebben a posztban betekinthet a világukba. A szoftvercégek manapság a leggazdagabbak közé tartoznak a technológiai iparban. A vezető szoftvercégek több milliárd dolláros bevétellel rendelkeznek, míg az újabb és kisebb szoftvercégek az első hónapokban több tízezer dollárral indulnak.

Bár az első szoftverprogramokat már a múlt században kiadták, a jelenség, amely a cégeket jelentősen nagyobb bevételhez juttatta - a Software as a service (SaaS) - 1999-ben kezdett népszerűvé válni.

Most, 2020-ban a világ vezető szoftvercégei között olyan jól ismert márkák vannak, mint többek között https://vulkanvegas.com/hu/category/slots nyerőgépszolgáltatói, a Salesforce, a Microsoft, az Adobe és a Google. Szoftverprogramjaik forradalmasították a webet az idők során, de megjelenésük óta több százszorosára növelték a bevételeiket is. A nagy és a kis SaaS-cégek közös jellemzője, hogy üzleti modelljük sokszínűsége hozza számukra a bevételt. Ezen üzleti modellek alapján kiválasztottuk a leghatékonyabb módokat, hogy a szoftvercégek hogyan keresnek pénzt:

#1 Termékértékesítés

A szoftvercégek fő pénzkereseti módja a szoftveralkalmazásaik eladása. Ahhoz, hogy elérjék ezt a szintet, a szoftvercégeknek meg kell tenniük néhány lépést, majd ki kell választaniuk, hogyan értékesítik termékeiket. A legérdekesebb rész az, hogy a szoftvercégek hogyan értékesítik termékeiket. A legnépszerűbb módok az egyszeri vásárlás vagy az előfizetés alapú. Az egyszeri vásárlás kevésbé népszerű a szoftvercégek körében, mivel hosszú távon nem hoz bevételt. Ugyanakkor viszont olcsóbb egy egyszeri vásárlású szoftver létrehozása, mert a vállalatok valószínűleg mellőzik a karbantartási munkálatokat.

Az egyszeri vásárlású szoftverek a felhasználók körében is népszerűek a gondtalan használat miatt. Az egyszeri vásárlású szoftverre példa a Microsoft Office. A "365" alternatívájához képest az Office-csomagot e változatban, folyamatos karbantartás, jövőbeli frissítések és harmadik féltől származó eszközök integrálása nélkül használhatja.

Az előfizetéses modell a legnépszerűbb a szoftvercégek körében. A felhasználónak az alkalmazástól függően havi vagy éves előfizetést kell fizetnie, de részesül a karbantartásból, a frissítésekből, az integrációkból, az akciókból és a szoftvercég által az adott termékre létrehozott partnerségekből. A legtöbb technológiai óriás mindkét modell alapján árul szoftvertermékeket. A Windows - egyszeri vásárlású szoftver, míg az Office 365 előfizetéses alapú.

#2 Ügyfélmegtartás

Az ügyfélmegtartás a szoftvercégek másik fontos bevételi forrása. Az egyes típusú értékesítési stratégiák alapján különböző ügyfélmegtartási stratégiák léteznek. Példaként vegyünk egy szoftverprogramot, amelyet egyszeri alkalommal adnak el. Szinte minden olyan funkcióval rendelkezik, mint a versenytárs előfizetéses szoftvere, de nem lesznek frissítések, és/vagy karbantartási munkálatok. A szoftvercég havonta új szoftverprogramokat dob piacra, amelyek kapcsolódnak az eredetihez, és könnyen integrálhatók egymással. A megtartási arány fenntartására tett erőfeszítés költséges, és nagymértékben változik attól függően, hogy a kapcsolódó termékek milyen célközönséget céloznak meg. És ez egy nagyon jó ok arra, hogy az ügyfélmegtartás miért nem releváns és jövedelmező a szoftvertermékek egyszeri értékesítése esetén.

Másrészt az előfizetéses szoftvereknél magasabb a megtartási arány, mivel teljes mértékben az előfizetők állandó számának megtartására támaszkodnak, akik havi/éves előfizetési díjat fizetnek. Összefoglalva a témát, az ügyfélmegtartásból származó bevétel leginkább az előfizetéses szoftvereknél alkalmazható, nem pedig az egyszeri értékesítésű szoftvereknél. És ez az oka annak, hogy a szoftvercégek inkább az előfizetéses szoftverek használatát részesítik előnyben.

#3 Reklám

Az ügyfelek számára az egyik legidegesítőbb tulajdonság, amit egy szoftver/alkalmazás tartalmazhat, a reklám. Különösen, ha a hirdetések alkalmazáson belüliek, és kritikus pillanatokban jelennek meg. Ugyanakkor a reklám csak egy újabb módja annak, hogy pénzt húzzanak ki egy termékből. Tehát a bevétel és a vásárlói elégedettség között egyensúlyt kell teremteni, amit a szoftvercégeknek figyelembe kell venniük.

A legnagyobb szoftvercégek némelyike elsődleges bevételi forrásként használja a hirdetéseket - például a Facebook vagy a Google. De nem minden szoftvercég támaszkodik a közösségi interakciókra, és messze nem minden szoftvercég követi ezt a modellt.

A szoftvertermékekben való reklámozás jelenthet affiliate marketinget, platform által támogatott hirdetéseket vagy kapcsolódó termékekre mutató ajánló linkeket is. Amint azt korábban említettük, a reklámozás az egyik legjobb módja annak, hogy növeljük a szoftvertermékből származó bevételt. A dolgok azonban bonyolultabbak annál, minthogy egyszerűen csak elhelyezzük a hirdetést és várjuk a pénzt. A vállalatok általában új hirdetési stratégiákat terveznek, A/B tesztelést végeznek több modell között, és útközben alkalmazkodnak, hogy megtalálják a nyerő lehetőséget, de az egyensúlyt is megőrizzék

Itt vannak a legfrissebb statisztikák arról, hogy a legjobb szoftvercégek mennyit keresnek a reklámozással 1 év alatt:
● A Google Ads reklámokból származó bevétele - 31,88 milliárd dollár.
● A YouTube reklámbevétele - $6,01Mrd.
● Amazon reklámokból származó bevétele - 31,16 milliárd dollár.
● Twitter reklámbevétel - 2,99 milliárd dollár.
● A Microsoft keresőhirdetésekből származó bevétele - 8,53 milliárd dollár.
● Adobe reklámbevétel - 887 millió dollár.

#4 Nyílt forráskód használata

A szoftvercégek egyik legnagyobb előnye a nyílt forráskódú platformok széles választéka. A nyílt forráskódú platformok és infrastruktúra lehetővé teszi a vállalatok számára, hogy licencek és egyéb, további költségeket generáló eszközök megvásárlása nélkül készítsenek szoftvereket. A webes szoftverekkel foglalkozó vállalatok például nyílt forráskódú keretrendszereket használhatnak webes alkalmazások fejlesztéséhez. Ugyanez elérhető a mobilok esetében is - még ha az ilyen erőforrások kevesebbek is, és az ezekre a platformokra épített alkalmazások gyűjteménye is.

Értékelés: Nincs Átlag: 5 (1 szavazat)