Újra virágkorát éli az Ágyúgolyó futam

Sokak álma keresztülszáguldani Amerikán és már sokan akadtak olyanok is, akik valóra váltották ezt az elképzelésüket, miközben rekordokat döntöttek meg. A bivalyerős motorokkal felvértezett, üzemanyagzabáló szörnyetegekért még mindig rengetegen rajonganak. Amíg a Ferrari a kezdetektől a sportos eleganciára törekedett, addig a Mustang-ok, Charger-ek és Camaro-k a nyers erőt helyezték és helyezik előtérbe.

Hazánkban sokan felkapják a fejüket, amikor egy amerikai izomautó végig gurul az úton, viszont az Államokban ez már korántsem számít akkora látványosságnak. Éppen ezt használják ki azok, akik nekivágnak a hírhedt Cannonball Run-nak. A hatalmas táv megtételéhez ugyanis célszerű egy olyan gépkocsit választani, ami kevésbé számít feltűnőnek, hiszen a sebességkorlátozás betartását ebben az esetben el lehet felejteni.

A „coast to coast“ verseny története

A keletitől a nyugati partig tartó száguldás ötlete még az 1910-es években pattant ki Erwin “Cannonball” Baker autóversenyző fejéből. A 30-as évekig igen népszerűnek számító verseny szép lassan a feledés homályába merült. A 70-es években viszont ismét sokan nekivágtak a 4500 km-es távnak. A lényeg, hogy minél rövidebb idő alatt, lehetőleg bírság nélkül elérjenek a New York-i Red Ball Garage-tól, a kaliforniai Redondo Beach Portofino Inn hotelig.

Cannonball Run a filmvásznon és a videojátékokban

A jelenség természetesen Hollywood-ot is megihlette. Így látott napvilágot a 1981-ben bemutatott Ágyugolyó futam c. akció-vígjáték, amiben a kor leghíresebb színészei szerepeltek. A videojátékos érán belül szintén népszerűnek számítanak az izomautók. A közkedvelt autóversenyzős Need For Speed széria egyik részében, a The Run-ban is az a cél, hogy különféle kihívásokat teljesítve átszeljük az Egyesült Államokat.

Szabad az út

Új rekordok születtek a Cannon Ball-on. A legutóbbit egy V8-as, 5 literes Mustang GT-vel állították fel. Pontosabban állított fel egyetlen személy, mégpedig Fred Ashmore. Ezt azért érdemes kiemelni, mert eddig általában 2-en vagy 3-an utaztak az autókban a sofőrcsere miatt. Ebben az esetben azonban a Ford Mustang utasterében csak a vezető ülést hagyták meg és plusz üzemanyagtartályokat helyeztek el benne. Ennek köszönhetően csak egyszer kellett megállnia tankolni és így 26 óra alatt teljesítette az elképesztő távot.

Ha további izomautós, amerikai autós hírre vagy kíváncsi: izomautok.hu!

Értékelés: Nincs Átlag: 5 (1 szavazat)