Hogyan lehetünk jó influencerek?

Magyar cím: 
Influencer videók készítése netre
Írta: 
Nagy Róbert

Ki ne dobna össze szívesen egy vicces, kaland- vagy éppen trashvideót, amire aztán lájkok és megosztások tömege érkezik, mi pedig fürödhetünk a 15 perc hírnév adta sikerben és jóérzésben? …Sokan nem gondolnák, hogy ezen a területen egyáltalán nem is annyira könnyű sikereket elérni, mint ahogy az a hozzá nem értő kívülállónak tűnhet. A szerző megadja az alapokat a leendő, reménybeli influencereknek a netes videók elkészítéséhez, feltöltéséhez és népszerűsítéséhez.

Azonban a könyv nem csak a leendő influencereknek szól! Mindenkinek bátran ajánlható, aki szívesen készítene videókat, amelyeket aztán meg is osztana az interneten, vagy csak egyszerűen érdeklődik a téma iránt, és szívesen olvasna róla közérthetően és szórakoztató stílusban.

Ez a praktikus kis könyv feltérképezi a lehetőségeket, és beavat a műszaki háttérbe, azaz ellát mindazzal a tudással, ami egész egyszerűen elengedhetetlen, ha valaki influencerkarrier beindításán gondolkodik. Emellett pedig a társadalmi vonatkozásokkal is foglalkozik, ami szintén nagy érdeklődésre számot tartó terület azoknak, akik szeretnek a jelenségek mögé nézni, és a „Miért?”-ekre választ találni. Az olvasó előbb áttekintheti a felvételkészítés eszközeit, ide értve a bárki számára elérhető és népszerű okostelefont, valamint a webkamerát, a fényképezőt, a videokamerát, a drónt és így tovább. Ezután elmélyedhet a videó- és a hangszerkesztés rejtelmeiben, miközben a könyv világosan, lépésenként vezet végig a szerkesztőprogramok használatán, a videómegosztó oldalakkal (YouTube, TikTok stb.) kapcsolatos tudnivalókon és a feltöltés menetén. De itt még nem állhat meg a kedves olvasó, hiszen a felvételkészítés és publikálás jogi kérdéseivel is elengedhetetlen foglalkozni annak, aki influencerkedésre adja a fejét, különös tekintettel a szerzői és személyiségi jogi vonatkozásokra – ugye, hogy nem is annyira egyszerű ez az egész?...
A könyv olvasója választ találhat továbbá az alábbi kínzó kérdésekre is: tulajdonképpen mit kell tenni a sikerhez? És mennyit lehet egyáltalán keresni ezzel? Mi a mítosz, és mi a valóság az influencerkedés területén?

A könyv további részében pedig az influencerséget mint társadalmi jelenséget tekintheti át a kíváncsi olvasó a szociológia, közgazdaságtan, jog és kriminológia segítségül hívásával, mindezt azonban röviden és közérthető formában tálalja ez a remek olvasmány. Ami pedig nem maradhat ki: a megértéshez példaként szolgáló videók felsorolása, de emellett szó esik a népszerűség pszichológiájáról és a jelenség veszélyeiről is.

Értékelés: Nincs Átlag: 5 (2 szavazat)