Ismét látogatható az Unicum Ház
A Zwack népszerű múzeumában a fejlesztéseik révén még több élményben lehet részük a látogatóknak. Ráadásul a nyitást a jegy mellé adott ajándékkal és a legújabb termékük kóstolási lehetőségével ünneplik! Az idén már 231 éves Zwack Unicum márka látogatóközpontja a maga nemében az egyik legnépszerűbb turisztikai célpont, mind a külföldiek, mind a magyarok előszeretettel keresték fel, évente több tízezer ember fordult meg itt.
A vitrinekbe kitett relikviák mellett már korábban is felfedezhettek a látogatók egy-egy QR-kódot, melyeket mobiltelefonjukkal beolvasva, az adott emlékhez fűződő leírás, video, vagy további képgaléria vált elérhetővé. Ezek köre jelentősen kibővült a járványidőszak alatt, mostanra szinte a teljes tárlat minden vitrinjére jut egy-egy ilyen kiegészítés, többek közt a palack történetének képeiből, a családi fotóarchívum ritkán kiállított elemeiből, és a 225 éves nagy évfordulóra összeállított digitalizált archívumból. „A QR-kódok nagy előnye az is, hogy saját mobileszközzel, érintésmentesen követhetik a turnusvezetést a látogatók, így a fejhallgatós tolmácsgépektől megszabadulhatnak, ami egy járványidőszak után megnyugtató a látogatók számára” – magyarázza a fejlesztés előnyeit Szájbely Ernő, az Unicum Ház vezetője.
A Zwack gyár lepárló épületébe és érlelőpincéjébe terveik szerint a nyár folyamán már külső látogató is betekinthet, addig azonban a múzeum digitalizációja kiterjedt erre a területre is: a régi lepárlót és a pincerendszert virtuális séta keretében lehet megnézni. Ráadásul az üzem száz évvel ezelőtti állapotát egy mozdulattal össze lehet hasonlítani a jelenkori, azonos nézőpontból felvett képekkel. Az Unicum Ház egyébként is bőkezűen bánik a látogatóközpont látnivalóival: sok mindenből van ingyenesen megtekinthető ízelítő. „Sosem kellett attól tartanunk, hogy a látogatóink ne jönnének el hozzánk, ha már egyszer látták a képgalériát és a 3D sétát a honlapon. A gyár miliője, a belső terek hangulata, az Unicum fűszereinek levegőben terjengő illata csak helyben élvezhető” – meséli Szájbely. Ráadásul a látogatók javarésze itt helyben döbben rá, hogy a Zwack családhoz és a Zwack termékekhez fűződő emlékeken túl a múzeumnak van egy 17ezer darabból álló gyűjteménye a világ minden szegletéből érkező „párcentes” fiolákból. A szeszesitaloknak ez a legkisebb kiszerelése általában a szállodai szobákban és a repülőkön a legnépszerűbb. Most, hogy több mint egy éve alig van mód utazni, vagy szállodában megszállni, ez a tárlat lehetőséget ad arra, hogy a világ minden részén lélekben barangoljon a látogató a helyi szíverősítők változatos kínálatát végignézve.
Természetesen azért gondoltak arra is, hogy a visszatérő vendégeknek a helyszínen is legyen új élményben részük: beüzemeltek egy szelfiautomatát, amivel a márkát idéző virtuális hátterekben fotózkodhatnak a látogatók, hogy utána közösségi médiás profiljukban rögtön meg is oszthassák a képeket.
Nyitás előtt még egy alapos takarításra is sor került, egyes dekorációs elemeket is felfrissítettek, például a múzeumi nagy fogadócsarnok ablakait új árnyékolók dobják fel, amiknek különlegessége, hogy a gyárudvar korabeli fényképei elevenednek fel rajtuk, így a látogató a gyár évszázados hangulatát is átérezheti. Mégis, a legnagyobb vonzerőt talán a jegyek mellé kapható ajándékok és a Zwack új termékéből, az arabica kávé kivonatával tölgyfahordóban érlelt Unicum Baristából kínált kóstolási lehetőség jelenti majd.