Ikercsillagok éve az Operettben és nyári szünet mellőzve!

A Budapesti Operettszínház 2014. évben 566 előadást tartott bel- és külföldön, melyet több mint 440.000 néző tekintett meg. A költségvetési főösszege meghaladta a 4.860 millió Ft-ot, melyből a működésre fordítható fenntartói támogatás mindösszesen 608 millió Ft-ot tett ki, ami csupán a teljes költségvetés 12,5%-a. Nyáron több darab is turnéra indul "Nyári szünet táblát elraktuk" - jegyezte meg a főigazgató. A következő évadban pedig több új operett és musical bemutatójára is sor kerül!

2015. június 26-án a „Legendák éve” utolsó premier darabjaként kerül műsorra a nagysikerű FAME című musical friss verziója. A darabban a színház fiatal generációja – Veréb Tamás, Kocsis Dénes, Gömöri András Máté, Szabó Dávid, Gubik Petra, Jenes Kitti, Muri Enikő, Vágó Zsuzsi alakítják a főszerepeket olyan tapasztalt művészek mellett, mint Németh Kristóf, Szulák Andrea, Nádasi Vera, vagy Auksz Éva.

A teátrum nagy hangsúlyt fektet az előttünk álló évben is a belföldi együttműködésekre, koprodukciókra, vendégjátékokra és külföldi bemutatókra is.

A 2015-2016-os új évadban tovább bővülnek a vidéki együttműködések, hiszen Debrecenben kívül Kaposvárott, Miskolcon és Székesfehérváron is megjelennek az Operettszínház előadásai, színészei és alkotói.
A kaposvári Csíky Gergely Színházban kerül bemutatásra Lehár Ferenc Luxemburg grófja című operettje Somogyi Szilárd rendezésében. A kaposvári társulat előadásában operettszínházi vendégművészek is szerepelnek majd, többek között Kállai Bori is, aki Madame Fleuryt alakítja majd.
Székesfehérváron vegyes szereposztással a színház által játszott és nagysikerű Abigél című musical kerül repertoárra.
A Miskolci Nemzeti Színház a Viktória/Rebekka című művet tűzi műsorra, míg Debrecenben már második évadját kezdi a Marica grófnő.

Csárdádskirálynő turné

Az Operettszínház sikerdarabjai közül Kálmán Imre legismertebb és legtöbbet játszott operettje A Csárdáskirálynő, mely 2015-ben ünnepli születésének századik évfordulóját. Az 1915-ös bemutató óta világhírűvé vált magyar operett több felújítást megélt, úgy a Budapesti Operettszínházban, mint szerte az országban és a világon. Az Operettszínház előadása, KERO rendezésében friss, mai darabbá vált és a 2002-es bemutató óta töretlen siker. Vendégszerepelt Tokióban, Rómában, Tel-Avivban, Amszterdamban, Baden-Badenben és Berlinben, valamint koprodukcióban hódított Prágában és Bukarestben. Az elmúlt száz évben számtalan primadonna, bonviván, szubrett és táncoskomikus vált népszerűvé A Csárdáskirálynőnek köszönhetően, melynek jubileumi évét a Budapesti Operettszínház nagyszabású turnéval ünnepli meg. Tavaly új díszletet, a jubileumi évben pedig Füzér Anni tervezőnek köszönhetően art deco stílusú, új jelmezeket kap az előadás, amely folyamatosan úton lesz 2015-ben. Külföldi állomásai közül kiemelkedik München és Omán, míg belföldön az ország szinte minden nagyvárosában találkozhat a közönség a darabbal és benne Fischl Mónikával, Lukács Anitával, Dolhai Attilával, Boncsér Gergellyel, Vadász Zsolttal, Kállay Borival, Szendy Szilvivel, Dancs Annamarival, Kerényi Miklós Mátéval, Szabó Dáviddal, Földes Tamással és Faragó Andrással a főbb szerepekben. A tavaszi kőszínházi előadások után A Csárdáskirálynő 100 turné is kezdetét veszi.

Ikercsillagok éve

Az évad új produkcióiban olyan szereplők tűnnek fel a színpadon, akik egymás vonzásában és taszításában küzdenek a világgal. Fénylőek és különlegesek, párhuzamos létükben olyanok, mint az ikercsillagok.

A Marie Antoinette ugyanúgy egy fantasztikus női páros csatája, mint a Sybillben a Nagyhercegnő és a címszereplőnő párviadala, de megdöbbentően hasonló küzdelmet vív a Virágot Algernonnak című világhírű bestseller regényből készült kamaramusical főszereplője Charlie önmagával és a szintén kísérleti alany egér-baráttal is.
Kettős ének, illetve személy- és szerepcserék különös játék lehetőségét és drámai feszültségét használja a Grammy-díjas zeneszerző Lévay Szilveszter éppúgy, mint a legendás operett szerző Jacobi Viktor.

Mindemellett a következő év nagy slágere, Kálmán Imre operettje A chicagói hercegnő, mely a jazzoperett műfaji megjelölést kapta a mestertől, vagyis az 1920–30-as évek swinges világával újítja meg az európai cigánymuzsikás, klasszikus nagyzenekari operett hangzást.
A Nők az idegösszeomlás szélén című új, Londonból érkező musical csemegében pedig – mely Pedro Almodóvar világhírű kultuszfilmjéből készült – végletes és mégis a mediterrán életörömöt árasztó pszichikai játszmáknak lehetünk tanúi.

Értékelés: Nincs Átlag: 5 (1 szavazat)